Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Spanje || week 4

dinsdag 25 juli 2017 /

Hi,

Woensdag 19/07
We begonnen de ochtend met naar de winkel te gaan. De kinderen vertelde dat hun papa graag wafels eet. En wat is er dan leuker en lekkerder dan wafels gemaakt door de kinderen zelf? We maakte samen het beslag en verdeelde het in 3 verschillende smaken om er dan lekkere wafeltjes van te bakken. 's Avonds na de siësta ben ik nog even naar Madrid geweest om nog een andere kant van de stad te verkennen.
4/4e wafels







Donderdag 20/07
Julieta en Mateo mistte de paardjes al enorm dus mochten ze vandaag voor 2 uurtjes weer even op bezoek gaan. De eerste dagen hadden ze wat bang van de paarden maar nu zijn ze er niet meer van weg te houden 😀. Dat geeft mij dan even wat tijd om wat artikels te schrijven en vooruit te werken.

Vrijdag 21/07
Vandaag was een rustige dag. Na het ontbijt vertrokken we naar een speeltuintje in het dorp. Ik zette me op het terras van het café. De kindjes gingen wat spelen en kwamen bij mij een boekje lezen. In de namiddag was het dan weer tijd voor de siësta die ook ik tegen het weekend wel kan gebruiken :D. Toen de ouders thuis waren hebben we uiteindelijk ook niet echt meer iets gedaan.

Zaterdag 22/07
Uitslapen, rustig ontbijten, klaarmaken. De dag begon rustig. En dan gebeurde wat niemand verwacht had. Het zwembad in de tuin was klaar en het water werd er in gedaan. Julieta en Mateo konden eindelijk in hun eigen tuin zwemmen. Het plezier kon niet op. 's Avonds gingen we naar El Escorial. Een dorpje hier in de buurt. Dit dorpje is opgenomen in de Unesco-lijst en dus zeker een bezoekje waard. Het ligt ook iets hoger in de Spaanse bergen en het is er dus ook een beetje frisser. Na er wat te hebben gewandeld aten we wat tapas en een ijsje om dan weer naar huis te gaan.
zwembad
El Escorial
Baseliek - El Escorial
El Escorial
steegje in El Escorial
El Escorial
El Escorial

Zondag 23/07
Zondag ochtend na het ontbijt vertrok ik naar Madrid ( eigenlijk al in de namiddag belgische uren :D) ik ging naar de Mercado San Miguel om middags even wat tapas te eten. Een leuke overdekte markt met verschillende kraampjes om afgewerkt eten te kopen maar ook nog verse producten. Ik wilde eigenlijk naar een museum, maar omdat ook in Spanje het openbaar vervoer altijd te laat is was het museum al gesloten. Ik profiteerde er van en ging dan nog maar wat soldenshoppen. Zonder resultaat wel :(. Als afsluiter van een namiddag in Madrid stopte ik bij celisioso om nog te genieten van een raw-vegan-suikervrijtaartje.
Paella
paella- Mercado San Miguel

Celisicio
avocado-chocoladetaart
Maandag 24/07
Vandaag was het weer werkendag. De kindjes werden wakker om 10:30 wat een luxe zeg! Ik ging met hen naar de kiosk waar ze veel vriendjes kenden waar ze mee konden spelen. Na de almuerzo was het alweer tijd voor de siësta. 's avonds ging ik weer naar Madrid. De sfeer is daar 's avonds toch helemaal anders.

Dinsdag 25/07
 Julieta en Mateo waren niet meer te houden en wilden zo graag nog eens naar de manege. Ik ging met hen een wandeling maken en stopte daar. De eigenaar was er niet dus konden ze niet rijden en dat zorgde dan weer voor traantjes. Ik heb zelf wel even mijn hart terug kunnen ophalen bij de paarden en nieuwe vriendjes gemaakt. Omdat ze vroeg wakker werden waren ze ook stikkapot voor de siësta toch wou Mateo niet slapen. Weer een heel gevecht om hem toch maar een beetje te laten slapen. Zonder dat middagdutje is er om 18u niets meer mee aan te vangen.


Een reactie posten