Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Laatste week Spanje || week 5

donderdag 3 augustus 2017 /

Hi,

 Mijn laatste week Spanje zit er op. Ondertussen zit ik al terug in België. Even afkicken van het lekker warme weer en de kindjes. Hoe ik mijn laatste week beleefde kan je hieronder lezen.

Woensdag 26/07



Ik ging met de kindjes voor de allerlaatste keer naar de manege. Dinsdag was de eigenares er niet en daar wilden ze toch ook nog even dag tegen zeggen. Ze hebben vandaag nier kunnen paardrijden maar hebben wel wat mogen helpen poetsen. Ze genieten echt van de tijd bij de paardjes ondanks ze toch wat bang van paarden hebben. Toen ik zei dat het weer tijd was om naar huis te gaan kwamen er dus al snel wat traantjes. 'S middags kookte ik voor hen om daarna weer een siësta te kunnen slapen. Tijdens de siësta kookte ik ook voor de ouders. We gingen 's avonds een slaatje eten en dat is lekkerder goed fris ( recept volgt). In de late namiddag maakte ik ook nog een wandeling door het dorp, en kocht ik een ijsje ( voor €1 🙀). Het ontbijt voor de kindjes was op dus ging ik dat even halen en daarna genoot ik van een Tinto de Verano op een terrasje. Ik ben hier echt verbaasd door de prijzen en het feit dat ze hier standaard een tapashapje geven.
naar de manege met de kindjes

Magnum voor €1
tinto de verano op een terrasje in Brunete
Donderdag 27/07
Een rustige ochtend. Om 10:30 sliepen Julieta en Mateo nog maar ben ik hen gaan wakker maken. Na het ontbijt gingen we naar het park van de "burro loco". De kindjes hebben elke speeltuin een naam gegeven. Hier staat een ezel op een springveer en vandaar de naam. Als ze braaf waren de hele dag gingen we 's avonds naar de cinema dus er hing heel wat vanaf. En het lukte hen ook nog het waren engeltjes vandaag. Ook tijdens het middageten werd er niet gespeeld of gestapt onder tafel ( wat normaal dagelijks gebeurt). Belofte maakt schuld en we trokken er met het hele gezin op uit. Het werd Minions 3. Niet mijn favoriet maar zolang Julieta en Mateo maar genoten. Spanje dupt ook elke film dus met een kinderfilm kon ik mijn Spaans ook nog wat bijschaven. Na de film gingen we bij Ginos nog wat eten. Het is een Italiaans ketenrestaurant maar echt superlekker allemaal.

Ginos
Vrijdag 28/07
Mateo was al vroeg wakker dus ik ook :D. We speelden samen en maakte het ontbijt klaar tot Julieta wakker was. Daarna gingen we naar de Kiosko. Julieta had alweer een slechte dag wat ervoor zorgde dat we vroeger dan gepland weer naar huis gingen. Na ht middageten was het weer siëstatijd. Mateo heeft al de hele week bang om in te slapen en vroeg nu of ik bij hem wou slapen. Uitgelegen excuus om zelf ook even een dutje te doen natuurlijk. 's Avonds gingen we in de kiosk eten samen met vrienden van de ouders. zei hebben zelf ook 3 kindjes dus dat was wel leuk voor Julieta en Mateo. Ik heb weer vanille nieuwe dingen geproefd. Een voor een super lekker maar allemaal dingen die ik misschien uit mezelf niet zou bestellen.

Zaterdag 29/07
Het etentje gisteren werd nogal laat dus ze ontwaakten hier maar tegen 12u. Het werd dus een laat ontbijt. Daarna gingen we naar de supermarkt en maakte ik een Cheesecake om de laatste dagen mee af te sluiten. 's middags had de mama typisch Spaanse tortilla gemaakt. mmhh dat smaakt toch altijd! We luierde nog wat aan het zwembad. 's Avonds kwamen de abuelos en de tios en ook met hen gingen we in de kiosko iets eten. Het was weer een super gezellige dag.  Er werd natuurlijk alleen in het Spaans gesproken. Ik versta het wel maar zelf actief deelnemen aan het gesprek verloopt wel moeizamer.

Almuerzo met tortilla in de Spaanse zon
Zondag 30/07
Normaal was ik van plan naar Madrid te gaan vandaag. Toch besloot ik thuis te blijven. Het laatste weekend wilde ik graag met mijn familie doorbrengen. We hebben vandaag ook niet veel gedaan en rustdag voor iedereen. Geluierd aan het zwembad, de papa had lekker gekookt en daarna genoten van een stukje cheesecake. De twee avonden voordien waren best vermoeiend dus een rustdag kon iedereen wel even gebruiken. Julieta en Mateo zijn ook echt iedere avond uitgeput doordat ze zo gek zijn van het zwembad en er de hele dag in zwemmen.

Maandag 31/07
Vandaag is het de laatste dag die ik met de kindjes doorbreng. Ik hoopte op een gezellige dag zonder ruzie en met 2 brave kindjes. Dat is alleen bij hoop gebleven. Ik ging er mee naar een speeltuin zoals elke dag. Er wordt door de dag jammer genoeg nog in de tuin gewerkt waardoor ze dan niet in het zwembad kunnen. Ze maakte jammer genoeg alleen weer hevige ruzie waardoor we vroeger naar huis zijn gekomen en ik ze thuis maar wat heb laten spelen. Gelukkig dat we vroeger naar huis kwamen de werkmannen zorgen er nog al regelmatig voor dat de elektriciteit afspringt. Met dit warme weer is het niet ideaal als de koelkast een lange tijd uitstaat. Ik had de ouders beloofd om 's avonds nog eens te koken en maakte een thaïse curry. We maakten er toch nog een klein feestje van om mijn afscheid te vieren. Julieta kon haar tranen niet meer inhouden toen ze in haar bedje lag. ze wou niet dat ik vertrok.

Dinsdag 01/8
Tijd om naar huis te gaan ;(. Vroeg in de ochtend ging de wekker. Julieta, Mateo de mama en ik vertrokken 's morgens naar Madrid. We zetten de kindjes af bij de abuelos waar ze de dag doorbrengen. ik kan zo nog een voormiddag in Madrid rondlopen wanneer de mama nog aan het werk is. Om 15:00 was het dan tijd om naar de luchthaven te vertrekken en om 17:30 steeg ik op. Het was een vlucht met toch wat turbulentie maar om 20u landde ik veilig terug op Belgische bodem. Het was een aangename thuiskomst maar ik mis mijn Spaanse thuis toch wel. Terug in de Belgische gewoontes is even aanpassen.




Een reactie posten