Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Spanje || Week 3

donderdag 20 juli 2017 /

Hi!

Het was best een rustig weekje. De kindjes zaten op paardenkamp waardoor ik in de voormiddag lekker vrij was om wat te rusten, werken of het dorp wat te verkennen.

Woensdag 12/07
Vandaag heb ik dus niet echt iets speciaals gedaan. Nadat de kinderen terugkwamen van het paardenkamp was het al meteen siësta tijd. Tijdens de siësta sport ik altijd een beetje omdat er dan niemand is die me kan komen storen. Ook 's avonds heb ik niet echt iets speciaals gedaan.



Donderdag 13/07
Ook vandaag was het nog paardenkamp. Het was echt snikheet hier in Spanje dus deed ik het maar rustig aan. 's avonds gingen de ouders samen met de kinderen naar een BBQ-zwembadfeestje en zo kon ik rustig van de avond genieten. Ik besloot een filmpje te kijken en even wat tijd voor mezelf te nemen. Al is dat film kijken hier in Spanje een hele opgave aangezien alles gedupt wordt.

Vrijdag 14/ 07
Vandaag was een iets heftigere dag. Donderdagavond kwamen de kindjes pas laat terug van het feestje waardoor het een heel gevecht was om ze deze ochtend uit bed te krijgen voor naar de paardjes te gaan. Uiteindelijk lukte het en was het nog wel een leuke dag.

Zaterdag 15/07
In een dorpje hier verderop liggen een paar openlucht zwembaden. Daar zijn we vandaag dan ook met iedereen wat afkoeling gaan zoeken. Het was hier een 37° graden dus dat zwemmen konden we wel gebruiken.

El Escorial
Zwembaden in El Escorial
Zondag 16/07
Ik vond het nog wel eens tijd om naar Madrid te gaan. De kinderen gingen naar de grootouders dus had ik het geluk 's morgens te kunnen meerijden naar Madrid. Lunchen deed ik bij het zelfde barretje waar ik vorige keer ging ontbijten. Het is daar echt gigantisch druk op de middag in het weekend. Na de lunch besloot ik om even te gaan shoppen. De solden in Spanje zijn echt een ding en veel groter als in België dus ging ik maar op koopjesjacht. Om terug op krachten te komen stopte ik bij een bakkerijtje waar ik direct fan van was. Het gebak is allemaal glutenvrij en ze hebben ook een paar vegan en raw varianten. Daarnaast hebben ze lekkere  cold-pressed juices en koffie. Je kan er ook ontbijten of lunchen. Echt een aanrader als je in Madrid bent. Nadien ging ik even naar het Caixaforum. Een museum in madrid met wisselende tentoonstellingen. Nu was er een tentoonstelling over de geschiedenis van de cinematografie en met mijn studierichting vond ik dat wel even een bezoekje waard. Als laatste stop ging ik naar het Atocha-station. Vergelijkbaar met het centraalstation maar met een tuin binnenin. Na dit bezocht te hebben was het tijd om terug naar de bus te wandelen en naar huis te gaan.

Celicioso
Calle de hortazela 3
celicioso
Detoxjuice - vegan chocolatecake


Caixaforum
tentoonstelling in Caixaforum



Maandag 17/07
Na een druk weekend te hebben gehad ging ik in de voormiddag even met de kindjes naar het park. Daar konden ze wat spelen en hun uitleven. Terug thuis gekomen wilden ze graag schilderen en hebben ze een paar schilderwerkjes gemaakt. Na het eten waren ze weer uitgeteld voor de siësta.

Dinsdag 18/07
Omdat ze vorige week maandag niet naar het paardenkamp zijn geweest mochten ze vandaag deze dag inhalen. Ik bracht ze 's morgens weg en besloot zelf een wandeling te maken. De manege ligt echt op het platteland tussen allemaal velden en hier heb ik dan ook 2u in kunnen rondwandelen om ze nadien weer op te halen en dan herhaald de dag zich gewoon weer met eten en siësta.
Brunete
Campo de Brunete
  1. mooie foto's en een cupe cake winkeltje ontdekt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja cupcakes en ok taarten maar dus alles glutenvrij en soms ook vegan en raw en suikervrij dus verantwoord snoepen :D

      Verwijderen