Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Spanje|| week 1

zaterdag 8 juli 2017 / , ,

Hi,

Vorige week woensdag 28 Juni vertrok ik met goedgevulde koffers naar de luchthaven richting Madrid. Dan begon mijn avontuur als Au pair.

Een twee maanden geleden schreef ik mij in op de website aupairworld.com. De dag later kreeg ik al een positief bericht van een Spaans/Vlaamse familie. Na een skypegesprek van 45 min besloot ik in de zomer voor een maand naar hen te vertrekken in Brunete. Hier zorg ik nu door de dag voor 2 kindjes en probeer hen wat Nederlands bij te brengen. 

Hoe mijn eerste week hier verliep kan je hier lezen


Woensdag 28/6
boardingpassrond 14:20 steeg het vliegtuig op in Zaventem. Na wat vertraging en turbulentie landde ik rond 17u op de Luchthaven van Madrid waar ik werd opgehaald. Ik vond het toch spannend om de hele familie te ontmoeten. Toen we thuis aankwamen werd ik warm onthaald door de kinderen en ook door de papa en oma. Ze stelde me direct gerust en lieten me welkom voelen. We aten samen en ik installeerde me. Het was wel even wennen aan de uren hier. Er wordt op totaal andere uren gegeten en de eerste dagen stond mijn maag nog ingesteld op de Belgische uren. 





Donderdag 29/6
Mijn Eerste Spaanse ontbijt  nam ik dan ook zoals de echte 'tostada con tomate' en het is heel lekker. Ik had niet verwacht dat ik zou willen ontbijten met tomaat maar het viel zeker in de smaak. Voor herhaling vatbaar, alleen het aantal carbs schiet de lucht in hier in Spanje.
De eerste dagen was de oma ook in Spanje. Zo konden de kinderen aan mij wennen, leerde ik de gewoontes kennen en ook de streek. Aangezien het echt actievelingen zijn ga ik er veel mee buiten. er zijn zeker 4 speeltuinen in de nabije omgeving. Na het middageten is het tijd voor de siësta en ook ik kan dan even op adem komen. 

Vrijdag 30/6
Julieta ( het meisje) had vandaag haar balletoptreden waar ik met plezier mee naartoe ging. In de voormiddag had zei haar generale repetitie en moest ik enkel op Mateo letten. Na het optreden vertrokken de kinderen met hun ouders op vriendenweekend en was ik in het weekend alleen met de oma. 

Brunete Parque al puenteZaterdag 1/6
Op zaterdag heb ik het dorp wat verkent in de voormiddag. Het weer werd wat beter en besloot ik me in de na
middag toch nog even in de tuin te placeren. 's avonds ging ik met de oma naar de plaatselijke  Plaza Mayor en genoten we van de heerlijke tapas hier.

Zondag 2/6 
Zondag = Rustdag en dat geldde vandaag zeker ook. Ik heb niet veel anders gedaan dan gegeten en in het zonnetje gelegen met een boekje. Maar ook het sporten wordt niet vergeten. Alhoewel dat toch iets minder vaak gebeurt dan in België. Op zondagavond kwamen de kindjes lekker actief toe en was het weer een gezellige Spaanse avond.

Maandag 3/6
De laatste dag met vier gaan we nog naar het allerlaatste park hier in de buurt zodat ik ook de weg naar daar weet. 's Avonds gingen we bij de buren even zwemmen om af te koelen van de warme dag. De Spanjaarden zijn supervriendelijk en iedereen helpt elkaar waar ze kunnen.

Dinsdag 4/6 
 Mijn allereerste dag helemaal alleen met de kindjes was wel spannend maar is goed verlopen. De hele voormiddag hebben we buitengespeeld en van de zon genoten, om dan 's middags weer een goede siësta te slapen.

De dagen vliegen voorbij met de kindjes. Ik voel me hier zeker welkom en thuis. Als ik zou kunnen bleef ik liever nog wat langer dan een maand.

Een reactie posten