Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Spanje ||week 2

woensdag 12 juli 2017 / ,

Hi,

Mijn tweede week in Spanje zit er ook al op. Wat vliegt de tijd! Wat heb ik deze week allemaal beleefd?



Woensdag 5/07
Dit was een dag zoals een ander. Ik nam de kindjes 's morgens mee naar het park. We aten samen en daarna een welverdiende Siësta.
Parque de la puente

Donderdag 6/07
In de voormiddag bracht ik Mateo en Julieta naar de manege van het dorp. Daar mochten ze een dagje gaan proberen om te kijken of ze de week erna op paardenkamp wilden of niet. Toen ik ze om 14u weer ging ophalen voor de lunch waren ze doodop. Zo moe dat ze er niet van konden eten en direct naar bed wilden.

Vrijdag 7/07 
Ik kreeg van de ouders een dagje vrij omdat ik in het weekend moet letten op de kinderen. 's morgens vertrokken we met zijn allen richting Madrid. De kinderen zetten we af bij de abuela en abuelo, de papa gaat werken en ik trek een dag de stad in. We waren vroeg thuis vertrokken en had nog niet ontbeten. Ik zocht me een gezellige ontbijtbar en genoot van een stevig ontbijt zodat ik de dag door kon komen. Ook eens een gezond ontbijt deed me wel eens deugd.
Na het ontbijt begon mijn toeristische tour door Madrid. Rond 14u sloeg het weer om en kreeg ik een gezellige Belgische stortbui over me heen deze stoptte jammergenoeg niet en wandelende ik tussen de buien door van koffiebar naar koffiebar 😀. Waar ik mijn allereerst maté dronk.

chiapuddig
Federal café madrid
maté, Toma café
Toma-café Madrid
la latina
pleintje in La Latina
plaza de la villa
plaza de la villa




Zaterdag 8/07
 Het was een rustig dagje. Ik ging een fietstochtje maken doorheen het dorp met de papa en Julieta. Ook vandaag werden we verrast door een hevige regenbui. 's Avonds hadden de ouders een trouwfeest en paste ik op de kinderen. We aten samen en keken gezellig met ons drieën naar Monsters & CO

Zondag 9/07
Aangezien Spaanse trouwfeesten er iets anders aan toe gaan dan bij ons was het bijzonder laat geworden. Het was dus een kunst om de kinderen stil te houden zodat er toch nog een beetje geslapen kon worden. Omdat ze graag pannenkoeken eten maar dat hier minder bekend is al bij ons maakte ik dit als ontbijt. In de namiddag nam ik de bus naar Madrid en heb weer flink gewandeld om dan even te bekomen in parque de el Retiro.

Retiro
Parque de el Retiro
Retiro park
Parque de el Retiro
Matcha
Matcha-Sinaasjuice
Maandag 10/07
Deze dag was een minder groot succes, maar dat moest er ooit eens van komen. Kinderen hebben ook al eens moeilijkere dagen en dat heb ik geweten 😕.

Dinsdag 11/07
Vandaag begint het paardenkamp. Het kamp is van 10-14u dus heb ik even tijd genomen om in de voormiddag het dorp wat te verkennen en er eens doorheen te wandelen, want die 10000 stappen behalen is ook in Spanje mijn doel. Na het kamp waren de kindjes dood-op en hadden hun siësta dan ook echt nodig. Nadien zijn ze met de mama nog even naar buiten geweest terwijl ik wat werkte voor mijn blog.


brunete
Brunete
Campo in Brunete






Een reactie posten