Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Back in Spain

dinsdag 22 augustus 2017 /

Hi,

Na twee weken in het koude Belgiƫ stapte ik 14 augustus weer op het vliegtuig richting Spanje. Ik woon nu bij een nieuw gezin in een nieuwe stad. Maar natuurlijk hou ik jullie ook nu op de hoogte van hoe het hier gaat.









Maandag 14 Augustus

De dag van de heenreis. Ik vertrok vrij laat dus had nog wel een hele voormiddag om nog wat zaken inorde te maken. Het ging alleen een beetje mis met de GPS. Toen ik naar het vliegveld werd gebracht stuurde de gps ons langs een heel andere route dan normaal. Die dus ook heel veel korter was. Het gevolg hiervan: Ik was 3u van te voren op het vliegveld. Er was ook totaal geen volk op het vliegveld dus na minder dan een kwartier stond ik daar door alle controles heen en moest ik mezelf maar zien bezig te houden. Ook nu kon ik gelukkig weer in de lounge terecht. Als je lang moet wachten is dat toch veel aangenamer. Om 20u40 landde ik op de luchthaven van Barcelona. Dan nog een bus en rond 23:30 kwam ik dan eindelijk aan bij mijn familie voor deze maand. Ik was best moe dus pakten mijn spullen uit en ging vrij direct slapen.

Dinsdag 15 augustus
Vandaag is het een vrije dag in Spanje. We gingen met zijn alle naar zee om daar de dag door te brengen. 's avonds was er een dorpsfeest waar je dan coca con chocolate krijgt. Dit is een soort cake ( tussen cake en brood) met een dikke chocolademelk ( bijna chocolade pudding). Toen het etenstijd was gingen we weer naar huis samen met vrienden van de familie. En aten we gezellig samen.

Woensdag 16 augustus
De eerste dag alleen en dat was behoorlijk vermoeiend. De drie weten je goed uit te putten. Ze willen altijd met je spelen maar zijn ook alles na een kwartier beu. Ik moet dus alles uit de kast halen om ze een hele dag te kunnen entertainen. Na het middageten slapen ze geen siƫsta meer maar mogen ze wel even TV kijken. We hebben vandaag zowat elk spelletje gespeeld wat ze in huis hadden en ook nog chocolade hartjes gemaakt.

Donderdag 17 augustus
Wat een dag! De jongste en de oudste hadden duidelijk hun dagje niet. Op alles wat ik zei gaven ze tegenspraak, ze wilden niets doen en waren dus best vervelend. Toch heb ik ze uit huis gekregen om even te gaan zwemmen. Wat ze uiteraard na 15 min al weer beu waren. Toen 's avonds de mama thuis kwam zijn we naar het strand geweest en ben ik in de avond nog gaan sporten. Vandaag hoorde ik ook het nieuws over Barcelona. Dat was wel even verschieten omdat dat niet zover afligt.

Vrijdag 18 augustus
Toen ik wakker was belde de mama van op haar werk met het nieuws over de aanslag in Cambrils. Het stadje naast het onze en waar we de dag ervoor nog waren. De kinderen hebben de hele dag binnengespeeld want ze wilden niet naar buiten. 's Avonds gingen we naar Mont Roig een berg hier in de buurt die je helemaal kan beklimmen. Dat zorgde voor een mooi uitzicht en ik kon er ook even tot rust komen in de natuur. Hierna gingen we in het dorp wat tapas eten.

Zaterdag 19 augustus
Vroeg uit de veren voor een lange dag. We reden met de auto naar Tarragona en parkeerden hem hier om verder te gaan te voet. We wandelde de kustlijn af, over bergen, door bossen, over het strand. Super vermoeiend maar wel echt leuk op te doen. Af en toe stopte we ook even voor een duik in het water om even af te koelen. Toen we het verste punt bereikt hadden lunchte we en begon de wandeling helemaal terug. Ik droeg mijn fitbit vandaag en het resultaat op het einde was best schrikken. Thuis aten we nog iets en dan waren we allemaal doodop en gingen vroeg naar bed.

Zondag 20 Augustus
's ochtens gingen we weer even zwemmen om dan de rest van de dag te recupereren van de 2 vermoeiende dagen ervoor. Tegen de avond reden we nog naar Cambrils om een wandeling te maken en het weekend af te sluiten. Toen we daar waren vond er net een herdinkingsplechtigheid plaats voor de aanslag.

Maandag 21 Augustus
Vanaf deze week gaan de kinderen iedere voormiddag op tenniskamp. In de voormiddag ging ik dus lopen en besloot om daarna te genieten van het Netflix abonnement dat ze hier hebben. Ik loop helemaal achter, maar ben dan begonnen aan 13 reasons why en het is inderdaad een goede serie. Toen de kinderen thuis u hebben we nog wat gespeeld en dan waren de ouders alweer thuis.

Een reactie posten