Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Maand 2 || Intermitting Fasting

zondag 4 juni 2017 /

Hi,

Zoals jullie al weten is het experiment van deze maand Intermitting Fasting.
Eigenlijk verloopt het goed maar het blijft moeilijk.

Het intermitting fasting-experiment zit er op  en eigenlijk ging het best goed. De eerste week verliep alles eigenlijk zeer vlot. Dit had ik niet verwacht, Ik dacht echt dat ik me hard ging moeten aanpassen om het ontbijt over te slaan

 Vanaf week 2 ben ik erbij beginnen sporten en dan moet ik zeggen het honger gevoel na het sporten is dan wel moeilijk te negeren. Maar zo train je ineens je doorzettingsvermogen. En ook de laatste week ging alles goed. Iedere donderdag had ik iedere morgen wel echt gigantische honger dat ik er een uurtje vroeger aan toegaf en toch iets at, maar dan stopte ik ook vroeger en was er eigenlijk geen probleem. Dat denk ik toch. Ik weet eigenlijk niet of dat mag :s. Mensen die aan IF doen laat maar weten of dit mag?

In de weekends ging dit hele IF gedoe een stuk moeilijker. Ik werk in de horeca-sector als studentenjob. Dan kan je eten wanneer het rustig is en dat kan wel eens buiten de uren van IF vallen. Zeker omdat ik mijn ontbijt nog thuis doe en dit dan wel vroeger is dan normaal.

Wat doet IF nu met je lichaam? Ik voel me fit en gezond en de eerste week ben ik  afgevallen doordat je inderdaad een maaltijd overslaat. Het enige wat ik bij mezelf merkte is dat ik tegen 3 u terug trek kreeg. Dit was te vroeg voor mijn avondeten en durfde ik al eens naar een koekje te nemen om snel terug op krachten te komen.

Zoals ik al eens eerder zei leer je ook omgaan met je hongergevoel. Vaak eten wij als mens omdat we dus denken honger te hebben. In vele gevallen is dit niet en hebben we gewoon dorst. Mijn tactiek om door de moeilijke periodes door te komen dus was WATER heel veel water. Groene thee dronk ik minder deze periode. Dit versnelt je metabolisme en krijg je dus meer last van het hongergevoel.

Ik nam ook contact op met diëtisten om ook hun mening te vragen. Eén diëtiste heeft me geantwoord dat ze vaste niet aanraad voor bewust af te vallen omdat je zo een jojo-effect creëert. Voor afvallen blijft de regel gelden verbruik meer calorieën dan je inneemt.

Ik denk er wel over na om deze manier van eten aan te houden, of toch zo veel mogelijk te proberen.
Het is wel even wennen dus maar het heeft wel een positief effect op mijn energiepijl dus waarom ook niet. :)

Conclusie:  Ik vind Intermitting Fasting niet slecht. of het helemaal gezond is dat weet ik niet. Ieder moet dat voor zich uitmaken en als je het eens wilt proberen raad ik het je aan. Je leert niet enkel omgaan met honger, maar traint er ook je doorzettingsvermogen mee



Een reactie posten