Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Headspace

dinsdag 4 oktober 2016 /

Hi!

Als blogger schuim je wel al eens de blogs van mede bloggers af, gewoon om eens een kijkje te nemen hoe zij het aanpakken. Wanneer ik de blog van 'byebyecheesburgers' aan het lezen was stoten ik op een artikel over mindfulness en meditatie. Aangezien ik van mezelf nogal een chaoot ben en altijd druk bezig met vanalles wilde ik het wel eens proberen. Ook ben ik helemaal into ' een gezond lichaam in een gezonde geest' zette ik me open voor dit meditatie-avontuur

In de App Store vond ik de App genaamd Headspace. aan de hand van prentjes voor bepaalde dagen en animaties, wordt je uitgedacht om iedere dag 10 minuten tijd te maken voor ' some headspace'. Ze raden aan om dit 's morgens te doen maar  om eens goed tegen draads te doen besloot ik het 's avonds te doen voor het slapen gaan.



Ik ben er wel heel tevreden van. Mijn nachtrust werd beter doordat ik mijn hoofd net voor het slapen even probeerde leeg te maken. Het enige nadeel wat je kunt ondervinden is dat de applicatie Engelstalig is en dat dus ook de meditatie in het Engels gebeurt, maar het is echt wel te begrijpen door iedereen.
De app geeft enkele ideaalomstandigheden weer, alleen moet je voor jezelf wat uitmaken hoe, waar en wanneer je 10 minuten tijd vrij maakt. Het enige wat wel belangrijk is is regelmaat zodat je zeker geen dag zou overslaan.
Dus als je van jezelf nogal druk bent in je hoofd of gewoon eens iets nieuw wilt proberen, raad ik je aan het wel eens te doen 10 minuten is echt niet het einde van de wereld.
dus ' go and get some Headspace'

Een reactie posten