Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Persevent Flâneur & opening Mercado

maandag 17 oktober 2016 /

Hi

Ik had afgelopen week enkele leuke events op de agenda staan.
Het eerste event was de persopening van een nieuw restaurant in Antwerpen: Flâneur.
Het restaurant heeft 3 verschillende pasta's op de kaart staan  ( bolognaise, vega, en extra vlees)







ze noemen zichzelf gastronomisch ( snel maar toch gastronomisch).
Het concept spreekt aan en de locatie is mooi, Flâneur is gelegen op het Zuid.
Ik ging naar deze opening met een hoopje bloggers en vloggers, we kregen van alles wat te proeven en het was een super gezellige avond. Zeker een aanrader.
















Het tweede event vond ook plaats in Antwerpen. Dit weekend opende de overdekte foodmarkt Mercado in het oude postgebouw op de Groenplaats. Leuke plek maar misschien niet 100 % wat ik er van verwachtte. Het is meer een overdekt foodtruck festival dan een overdekte foodmarkt.
Er staan een  15-tal standen waar je allemaal hapjes/ eten kan aankopen ( van sushi tot mexicaans). Er staat van alles wat. Dus ideaal wel als je altijd ruzie hebt met vrienden over wat je wilt eten. Alleen is het redelijk prijzig vind ik voor wat het uiteindelijk maar is.
De locatie is wel echt heel mooi, maar hun concept daar kan nog wat aan verbeterd worden.
Het is er ook een klein rommeltje als het daar druk is. Je eten krijg je vaak in wegwerp verpakkingen, er staan alleen nergens vuilbakken. ze hebben personeel rondlopen om de tafels af te ruimen alleen kunnen deze de extreme drukte niet aan.
Ik zal er zeker nog eens langs gaan maar zeker niet wekelijks.
Laat me zeker weten wat jullie er van vonden als je ook eens bent langgeweest, misschien lagen mijn verwachtingen gewoon wat hoog en vonden jullie het wel geslaagd.

  1. Hi Silke

    Ik had gelezen dat er hier ook aandacht zou zijn voor bieren? Heb je hier informatie over, dan overweeg ik misschien eens een tripje naar Antwerpen om te gaan proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi,
      Daar heb ik nu niet opgelet eigenlijk. een wijnbar heb ik wel gezien, en op het middenveld zijn wel drankbars, maar en stand expliciet over bier ben ik niet tegengekomen.

      Verwijderen