Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Detox Delight

maandag 24 april 2017 /

Hi!

Ik kreeg deze week een pakketje van Detox Delight in de bus! Ik bestelde mijn kuur via de Franse website en deze werd gewoon aan huis geleverd in een geïsoleerde box met extra koelelementen.
Hierin zat een cleanse voor 3 dagen in.
Het concept was simpel: 6 sapjes per dag, niets meer. De uitvoering was iets moeilijker.
      -Sapje 1: appel-citroen
      - Sapje 2: Sinaas-venkel-wortel
      - Sapje 3: rode biet- sinaas- gember
      - Sapje 4: romeinse sla- appel
      - Sapje 5: Courgette- pastinaak
      - Sapje 6: cashewnotenmelk



De smaken vallen behoorlijk mee al heb ik liever enkel fruitsappen. Bij de meesten is er wel één smaak die er bovenuit steekt. de sapjes zelf zijn vrij vloeibaar en makkelijk drinkbaar.
De flesjes zijn duidelijk genummerd en je moet ze in de juiste volgorde drinken.


Bij de levering kreeg ik ook een briefje mee met welke snacks je eventueel nog wel zou mogen eten. Dit kan je beter niet doen om de detoxkuur niet te hinderen
Ik begon donderdag met goede moed met het eerste sapje.
Alleen ging het in de loop van de dag een beetje mis! Ik kreeg na 2 sapjes enorme hoofdpijn en werd ook enorm misselijk. na het 3e sapje  voelde ik me heel slap en duizelig.
Het viel me op dat de sapjes niet veel extras bevatten, enkel fruitsuikers. Dus je krijgt niet veel extra binnen. Naar mijn mening lijkt het me beter de sapkuur te volgen in een periode dat je niet veel zware inspanningen gepland hebt. Ik had dit niet gedaan.
Ook heb ik al wat problemen met voedingswaarden op te nemen uit mijn voeding, vandaar dat het bij mij waarschijnlijk fout ging.
Ik heb wel al veel positieve dingen gehoord over sapdetoxkuren en wou dit ook echt proberen alleen was deze kuur misschien niet de beste voor mij. Misschien als er sapkuren bestaan waar nog extra voedingswaarden inzitten dat ik  het wel nog eens wil proberen.
Detoxen kan geen kwaad voor je lichaam alleen de juiste manier zoeken is wat ingewikkelder.
Detox Delight verkoopt ook nog andere zaken zoals snacks en maaltijden. Ze hebben ook een kuur van 4 sapjes en 1 maaltijd die door hen bereid wordt.

Dit was mijn experiment voor deze keer.
Volgende volgen snel!
X.


Een reactie posten