Pages

  • Startpagina
  • Contact
  • Over de Blog
  • Over Mezelf

Sinterklaastijd

zondag 4 december 2016 /

Het is weer zover..
Sinterklaastijd en voor mij ook de tijd van zwarte piet!
Het is weer snoepgoed à volonté, maar welke zijn nog ' redelijk' goed voor ons en welke niet.
Vanaf sinterklaas tot nieuwjaar is het nogal een slechte periode voor ons lichaam.
Het leek me daarom een goed idee om een lijstje te maken van de sintsnoepjes die we ieder jaar naar binnen werken


Als kind kreeg ik altijd chocolade, speculaas, en mandarijntjes.
Vaak had ik nog Sint-chocolade wanneer het alweer Pasen was, maar de speculaas was wel al snel op.
Het is niet mijn bedoeling met de echte voedingswaarden uit te pakken. Wat ik wel wil is gewoon bewust worden van wat we in onze mond steken
Op één staat natuurlijk de Mandarijntjes
Daarna staan de pepernoten en de kruidnoten waar wel degelijk en verschil op zit
Pepernoten bevatten geen verzadigde vetten wat ze toch beter maakt dan de kruidnoten.
Op de volgende plaats staat speculaas en zeg nu zelf zo' n grote Sintspeculaas in onze schoen kan niet ontbreken
De categorie ' chocolade' volgt op de voet. natuurlijk is de pure chocolade nog wel beter dan de witte
Helemaal onderaan de lijst staat marsepein. lekker zoet maar vol suiker natuurlijk
Het belangrijkste is vooral snoep met mate!
Want al dat lekkers kan je natuurlijk niet zomaar laten liggen.

Een reactie posten